Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ




  Η πρώτη τάξη του Γυμνασίου είναι μία κατ' εξοχήν περίεργη και ίσως δύσκολη κατάσταση για μερικούς μαθητές. Αυτό ίσως δικαιολογείται, άμα σκεφτεί κανείς τα νέα δεδομένα στα οποία εντάσσονται οι μαθητές, όπως είναι η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, η ανάλυση των ομηρικών επών(αρχαία ελληνικά από μετάφραση), καθώς και το σύνηθες φαινόμενο των έξτρα φροντιστηριακών-ιδιαιτέρων μαθημάτων.
  Απέναντι στα παιδιά αυτά, οι εκπαιδευτικοί αναζητούν τρόπους, για να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό. Στο πλαίσιο αυτό, θα ήταν αμελητέο να μην αξιοποιηθεί η δύναμη των νέων τεχνολογίων.
  Η ομάδα του "philologikoukosmou" προτείνει τις παρακάτω μεθόδους για τη διδασκαλία της Οδύσσειας και της Ιλιάδας, οι οποίες μπορεί να μετατρέψουν ένα "δύσκολο" μάθημα, σε ένα πολύ ενδιαφέρον project. Ειδικότερα, προτείνεται:
Α) Μετά τη διδασκαλία της εισαγωγής, να αφιερώνεται τακτικά ένα 20λεπτο στην παρακολούθηση video στο utube, που σχετίζονται με την Οδύσσεια.
Β) Μετά από την παρακολούθηση, οι μαθητές να αναλαμβάνουν μία εργασία για το σπίτι, η οποία σχετίζεται με το βίντεο. Έτσι, καλλιεργείται η αλληλεπίδραση και η κριτική ικανότητα των μαθητών.
Γ) Χωρισμός της τάξης σε ομάδες. Οι ομάδες αυτές αναλαμβάνουν να δραματοποιήσουν ομηρικές σκηνές. Τα παιδιά αποκτούν ρόλο σκηνοθέτη και ηθοποιού, κάτι που κάνει πιο ευχάριστη τη διδακτική ώρα.
Δ) Παιχνίδια με quiz και σταυρόλεξα. Οι ασκήσεις τέτοιου είδους βοηθούν έτσι ώστε οι μαθητές να θυμούνται περισσότερο τα καίρια σημεία των ομηρικών έργων.
Ε) Χρήση διαγραμμάτων και διαδραστικού πίνακα.Τα διάγραμματα διαβάζονται "πιο εύκολα" απ' ότι ένα κείμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου